החרדים לא הצביעו • הממשלה אישרה את מינויו של "אויב הילודה החרדית"

    איתי גדסי 1 Comment on החרדים לא הצביעו • הממשלה אישרה את מינויו של "אויב הילודה החרדית"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני פחות מחודש ימים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו למנות את פרופ' אבי שמחון לעמוד בראשות המועצה הלאומית במשרד ראש הממשלה.

    המינוי גרר תגובות נגד קשות במגזר החרדי זאת לאחר ששמחון התבטא כמה פעמים בעבר באופן בוטה ביותר נגד הילודה במגזר החרדי, והוא כונה "אויב הילודה החרדית".

    הח"כים והשרים החרדים הביעו מחאה על כוונת נתניהו, אך מעבר לכך הם לא עשו דבר. שר הבריאות יעקב ליצמן אף הגדיל להסביר בראיון ל'קול חי' ואמר כי "אי אפשר לפרק קואליציה על כל דבר. זה רק יועץ, לא כל דבר עושים משבר".

    הבוקר (ראשון) אישרה הממשלה את מינוי של שמחון, אך קודם לכן שר הפריפריה אריה דרעי, ביקש את רשות הדיבור ואמר כי "אני מכבד את החלטתו של רה"מ לבחור לתפקיד את פרופ׳ אבי שמחון, אולם אני חייב למחות על דבריו של פרופ׳ שמחון בעבר נגד משפחות מרובות ילדים".

    לדבריו של דרעי, "דבריו של פרופ׳ שמחון היו מקוממים ובעייתיים מאד. אני גאה שאני אב לתשעה ילדים וסב ל-19 נכדים. מהמקום שאני מגיע כל ילד וילדה הם ברכה, שמחה, ועולם ומלואו. דווקא אנחנו, בני העם היהודי, שאיבד 6 מיליון מבניו ובנותיו בשואה, צריך לעודד ילודה ולא לתקוף את מי שבוחר להביא הרבה ילדים לעולם".

    יצוין, כי השר דרעי לא השתתף בהצבעה למינויו של פרופסור שמחון לתפקיד, גם שר הבריאות יעקב ליצמן לא השתתף בישיבה מחמת שהות בחו"ל.



    1 תגובות

    מיין תגובות